26/04/2024

Semnalizarea care poate ucide. Pe 6,3 kilometri din DN5, drumarii pun în pericol viața șoferilor de trei ori

Un drum cu mașina prin Jilava pune în pericol viețile celor care îndrăznesc să treacă pe acolo. Asta pentru că trei șantiere nu respectă legislația privind semnalizarea rutieră a lucrărilor de pe carosabil. Închipuiți-vă că este noapte și plouă…

Pe un drum din afara localității se circulă cu 90 de kilometri pe oră. În localitate se circulă cu 50 de kilometri pe oră. Dar în Jilava este altfel.

La intrarea dinspre Giurgiu către București trebuie să reducă viteza brusc de la 90 la 30 de kilometri pe oră, pentru că podul de peste râul Sabar este în reconstrucție. Șantierul este semnalizat abia în buza lucrării. Semnalizat, vorba vine, pentru că luminile becurilor galbene ale lucrării sunt puse la mișto: nu funcționează. Dacă ai mașină în spate-stânga, ai puține șanse să eviți accidentul. Iar polițistul va constata că… nu ai ”adaptat viteza la condițiile de trafic”!

Conform legislației însă, constructorul a greșit.

Vă arătăm ce spun ”Normele metodologice privind condițiile de închidere a circulației și de instituire a restricțiilor de circulație în vederea executării de lucrări în zona drumului public”, în acest caz concret.

Indicatorul pentru semnalizarea restricției, pus după locul unde începe restricția

Este vorba despre un drum cu două benzi pe sesns. Se închide un sens pentru șantier, iar benzile celuilalt sens sunt folosite pentru trafic. În acest caz, legea spune că primul indicator privind șantierul se pune la distanța de 280 de metri de acesta, pentru ca șoferul să aibă timp să reducă viteza.

Următorul indicator se pune la 180 de metri de lucrare și îi arată șoferului că drumul urmează să se îngusteze și care va fi traictoria de mers. La 80 de metri de lucrare apar balizele cu lumini galbene care delimitează banda de mers, precum și indicatorul pentru viteză: 40 de kilometri la oră.

La mica distanță de pod, apare al doilea șantier, tot în Jilava. Din două benzi pe sens, cea din dreapta se închide pentru o lucrare. Indicatorul de avertizare este din nou în buza șantierului, iar cel care atenționează că drumul se va îngusta este amplasat după locul unde drumul se îngustează – ceea ce este hazliu, dacă nu ar fi grav!

În acest caz, legea specifică faptul că atenționarea rutieră începe de la 240  de metri, pentru a avea timp să reduce viteza etc.

Noaptea trebuie folosită Forța pe sub pasajul Jilava!

Al treilea șantier este în pasajul care trece pe sub Centura Bucureștiului, acolo unde vor fi mereu gropi deoarece infrastructura este greșită din construcție. Aici, unde noaptea este beznă totală, nici nu s-au mai obosit să mimeze că ar exista becuri galbene de avertizare… Nu le-au mai pus deloc! Șoferii, dacă nu văd nimic, să folosească și ei: Forța!

Menționăm că porțiune de DN 5 din Jilava are 6,3 kilometri. Pe acestă distanță se află cele trei șantiere semnalizate incorect.

”În asemenea cazuri, poliția rutieră – cea care dă unul din avize pentru începrea lucrărilor – trebuie să verifice și să impună respectarea semnalizării corecte a lucrărilor pe carosabil. Semnalizarea se face obligatoriu conform normelor legale. Mai nou, și administrația publică locală, prin poliția locală, care poate da amenzi rutiere”, ne-a spus Cătălin Ionescu, fostul director al Administrației Străzilor din București.

 

Substanta antirugina Kelfos

Despre gzn

Gazeta Natională a fost infiintată in anul 2009 la initiativa domnului Ciocarlan Radu, Manager General si unic actionar. GZN.ro este unul dintre cele mai active site-uri pentru Romania.

Recomandam si

ȘTIREA MEA/Daniel Sandu, cel mai premiat regizor de la Gala Gopo, merge cu metroul

”Dovadă de normalitate. Cel mai premiat regizor la Premiile Gopo circula prin București cu metroul” …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *