25/04/2024

A fost lansat noul model de Audi A6. Acesta este total diferit de precedentul sau atat ca tehnologie cat si ca aspect.

Cine se aştepta ca noul Audi A6 să reprezinte o revoluţie faţă de precedenta generaţie, la nivel estetic, se pare că s-a înşelat. Noul A6 rămâne o berlină premium de clasă mare, cu un aspect dinamic, dar şi sobru în acelaşi timp.

Partea frontala a lui Audi A6 preia oarecum forma farurilor de la A7, dar are o identitate clara

Partea frontală este mai expresivă, preluând oarecum forma farurilor lui Audi A7, în timp ce grila este acum mult mai impozantă. Imaginea de marcă este foarte puternică, A6 reuşind să se diferenţieze destul de bine faţă de limuzina A8, dar şi faţă de Audi A7. Interesant, A6 nu arată aşa de impozant cum ne dă de înţeles lungimea totală de 4,92 metri, graţie înălţimii reduse, de 1,46 metri şi a lăţimii de 1,87 metri.

Spatele lui A6 este discutabil, deoarece impresia de sportivitate şi forţă a părţii frontale parcă nu mai este la fel de prezentă. Stopurile dotate cu LED-uri au un design interior sofisticat, însă forma exterioară mizează doar pe simplitate. Cu toate acestea, per ansamblu Audi A6 inspiră mult dinamism, dar şi lux, fiind clar o berlină pentru un businessman tânăr al secolului XXI.

Spatele lui Audi A6 mizeaza pe simplitate. Per ansamblu, A6 arata foarte dinamic

De fapt, se pare că designerii Audi au vrut să îi confere noului A6 chiar ceea ce le lipseşte concurenţilor BMW Seria 5 şi Mercedes E-Class – un aspect foarte modern şi cu o notă de agresivitate mai pronunţată, fără ca imaginea de marcă să fie alterată.

Interiorul noului Audi A6 se înscrie în cu totul alt registru faţă de al precedentei generaţii, preluând ideea împărţirii planşei de bord oarecum de la BMW Seria 5, dar cu o suficient de puternică notă personală. De fapt, am putea spune că interiorul lui Audi A6 îl copiază pe cel al lui A7, lucru de aşteptat, din moment ce ambele modele împart aceeaşi platformă tehnică.

Interiorul lui Audi A6 este elegant, luxos si dinamic, fiind preluat de la Audi A7

Două caracteristici principale caracterizează habitaclul noului Audi A6: eleganţă şi dinamism. Nu neapărat în această ordine. Volanul sportiv tronează în mijlocul unei planşe de bord moderne, ceasurile de bord clasice mărginind, practic, un mare display central de 7 inch, denumit DIS (Driver Information System). Opţional, este oferit şi sistemul head-up display, care afişează cele mai importante informaţii pe parbriz.

Care poate părea redundant, dacă ne uităm la ecranul escamotabil din partea de sus a consolei centrale. Acesta este parte a sistemului multimedia MMI, având 6,5 sau 8 inch, în funcţie de opţiuni. Centrala de comandă MMI este plasată, ca şi la precedenta generaţie, pe tunelul central, în dreapta şoferului. Dar acum ergonomia este mult mai bună, butoanele mai mari şi inscripiţiile mult mai lizibile.

La noul Audi A6, comenzile sistemului MMI sunt optimizate, avand ergonomie mai buna

Sistemul audio şi climatizarea automată sunt plasate pe consola centrală, cam la fel ca în cazul lui BMW Seria 5, dar comenzile sunt specifice Audi. A6 dispune standard de un sistem de climatizare automată bi-zonă, iar cel mai avansat sistem audio disponibil pe lista de opţiuni poartă semnătura Bang & Olufsen.

În rest, puternica notă de eleganţă a interiorului este asigurată de inserţiile din lemn sau din carbon, detaliile finisate în aluminiu, iluminarea interioară sau tapiţeria din piele pentru scaune. De remarcat nota de originalitate conferită de “centura” superioară a planşei de bord, care începe de pe uşa şoferului şi se continuă până în capătul din dreapta al planşei de bord – în funcţie de preferinţele pentru inserţii, ambianţa din Audi A6 poate fi particularizată pentru o gamă largă de gusturi.

In spate, Audi A6 promite mult confort doar pentru doua persoane

Locurile din spate promit un grad ridicat de confort, graţie unui ampatament de 2,91 metri, conformaţia banchetei pretându-se mai degrabă pentru transportul a două persoane adulte. Tunelul central voluminos (necesar pentru tracţiunea integrală quattro) şi modulul pentru comenzile aerului condiţionat în spate fac locul central mai potrivit pentru un copil. Rămâne de văzut în practică dacă spaţiul pentru cap are de suferit din cauza plafonului foarte plonjat.

Portbagajul noului Audi A6 nu este cu mult mai mare faţă de al precedentei generaţii, capacitatea acestuia cifrându-se la 530 de litri, în timp ce capacul portbagajului beneficiază de deschidere electrică. Interesant, versiunile de bază ale lui Audi A6 oferă doar opţional rabatarea spătarului banchetei, lucru standard doar în cazul pachetului “Comfort Seats”.

[nggallery id=1] Sursa: www.promotor.ro

Substanta antirugina Kelfos

Despre gzn

Gazeta Natională a fost infiintată in anul 2009 la initiativa domnului Ciocarlan Radu, Manager General si unic actionar. GZN.ro este unul dintre cele mai active site-uri pentru Romania.

Recomandam si

Producatorul de autoturisme Dacia socheaza intreaga Europa

Pentru prima dată de la publicarea topului celor mai mari 100 de companii din Europa …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *