07/12/2019
Home / Stiri / Urșii blochează autostrada Lugoj-Deva. Tronsonul din autostrada A1 se deschide abia în 2020

Urșii blochează autostrada Lugoj-Deva. Tronsonul din autostrada A1 se deschide abia în 2020

Posibilitatea existenței de urși blochează autostrada Lugoj-Deva. Autoritățile sunt obligate să construiască viaducte și pasaje naturale pentru carnivorele mari întrucât tronsonul de șosea traversează singurul coridor natural pentru urs între Munții Apuseni și Carpații Meridionali.

Între timp, Ministerul Transporturilor trebuie să ia măsuri pentru a proteja și conserva reptilele, amfibienii, gândacii și păsările descoperite pe traseul autostrăzii Sibiu-Pitești.

Autostrada Lugoj-Deva nu va fi deschisă circulației până când Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu construiește ecoducte pentru urși. Lucrările pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva au început în primăvara anului 2014 și ar fi trebuit finalizate la sfârșitul anului 2015, scrie banatulazi.ro.

Cei 28,6 kilometri de autostradă se deschid traficului abia în 2020 deoarece 9,2 kilometri trebuie relicitați din pricina ursului brun.

Urșii blochează autostrada Lugoj-Deva. Ce soluție trebuie aplicată de constructori

Reprezentanții organizațiilor neguvernamentale de protecție a animalelor susțin că acest tronson de autostradă blochează singurul coridor ecologic structural pentru urs între Munții Apuseni și Carpații Meridionali. Pe această porțiune trebuie „construite viaducte şi anumite pasaje naturale pentru carnivore mari”.

Întrebat despre situația ecoductelor care urmează să se construiască pe autostrada Lugoj-Deva, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a explicat că pe o porțiun de aproape nouă kilometri trebuie realizate viaducte și pasaje naturale prin care urșii se vor deplasa în habitatul lor natural, fără a fi blocată autostrada A1.

„Pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 2, este o problemă cu acordul de mediu. Pe o porţiune de aproximativ 9 km se construiesc ecoducte, viaducte şi un tunel. Numai acest lot are o valoare de circa 180 milioane euro, costă mai mult decât întreg tronsonul. Felicitări ONG-urilor şi tuturor factorilor care au determinat aceasă soluţie. Avem două variante pentru a debloca această situaţie, prima este să scoatem secţiunea din contract şi să organizăm o nouă licitaţie sau să avem o discuţie la Bruxelles să vedem ce înseamnă din punct de vedere al finanţării europene şi să mergem pe varianta veche. Pe proiectul vechi nu au fost prevăzute aceste ecoducte”, a explicat ministrul Răzvan Cuc.

La sfârșitul lunii martie, premierul Sorin Grindeanu a precizat că anumite proiecte finanțate din fonduri europene sunt blocate din cauza unor proceduri.

„Pe transporturi, pe energie şi pe apărare, unde discutăm de bani foarte mulţi, care şi în momentul ăsta, dacă vreţi să discutăm de transporturi, sunt, doar că noi nu suntem în stare să-i cheltuim. În Timiş, fiind Autostrada de la Năd­lac, care ar trebui să vină până la Constanţa, se dublează costurile unui lot din acesta de autostradă. De ce? Că trebuie să facem un culoar pentru urşi. Eu vă spun că noi nu avem urşi în Timiş“, a menționat șeful Executivului, Sorin Grindeanu.

 

Substanta antirugina Kelfos

Despre gzn

Gazeta Natională a fost infiintată in anul 2009 la initiativa domnului Ciocarlan Radu, Manager General si unic actionar. GZN.ro este unul dintre cele mai active site-uri pentru Romania.

Recomandam si

ȘTIREA MEA/Daniel Sandu, cel mai premiat regizor de la Gala Gopo, merge cu metroul

”Dovadă de normalitate. Cel mai premiat regizor la Premiile Gopo circula prin București cu metroul” …

Leave a Reply

Your email address will not be published.